Op zaterdag 17 december heeft de Volkskerstzang in Eindhoven plaatsgevonden, zoals altijd georganiseerd door Fanfareorkest Wilhelmina Eindhoven. Dit was al weer de vijfenzestigste uitvoering. In het verleden vond de Volkskerstzang plaats op verschillende locaties,  waaronder de inmiddels gesloopte Philips Jubileumhal en het prachtige Muziekgebouw Frits Philips.

Philips loopt dan ook als een rode draad door onze bijna 100 jaar oude vereniging. We zijn ontstaan vanuit de protestantse gemeenschap, waarvan leden vanuit alle streken van Nederland naar Eindhoven werden gelokt om te werken in de Philips glasfabrieken. Onze vereniging sloot zich in 1955 aan bij een initiatief om overal in het land een Volkskerstzang te organiseren, niet alleen voor protestanten, maar voor iedereen. Zo is de Volkskerstzang ontstaan en al die jaren gebleven. De bijgaande foto is uit de oude doos en dateert van de jaren tachtig.

Dit jaar kon men weer meezingen met de traditionele én hedendaagse kerstliederen en natuurlijk genieten van de mooie klanken van Fanfareorkest Wilhelmina Eindhoven. De uitvoering vond plaats in de Emmaüskerk, Jan van der Wegestraat 2 in Eindhoven, aanvang 19.30 hr en de toegang was gratis.