VERLEDEN

verleden

Een echt Eindhovens verhaal: Fanfareorkest Wilhelmina is opgericht door mensen die naar Eindhoven kwamen om te werken voor Philips. Op 24 januari 1924 werd de Christelijke Muziekvereniging Wilhelmina opgericht. Onder leiding van dirigenten en instructeurs werd actief deelgenomen aan concerten en concoursen. In 1974 werd een LP opgenomen. Eind jaren tachtig kwamen de drumband en het fanfareorkest in de hoogste afdeling van de KNFM. In de jaren negentig werd besloten om de naam te wijzigen naar Muziekvereniging Wilhelmina Eindhoven. In 2020 werd de naam veranderd naar Fanfareorkest Wilhelmina Eindhoven. Wil je zien hoe we veranderd zijn in de bijna 100 jaar? Kijk dan naar ons beeldarchief of luister naar het muziekarchief.