Op zaterdag 20 april 2024 vond een reünieconcert plaats in Studio Boxx, Nuenen.
Het orkest werd uitgebreid met maar liefst 19 oud-leden, die in de afgelopen weken volop hadden meegerepeteerd.

Paukenist Roel Dekens nam afscheid van Wilhelmina na 71 jaar lidmaatschap. Hij werd benoemd tot erelid.

Een foto-reportage is hier te vinden:
Foto’s vóór concert
Foto’s tijdens concert.
Met dank aan huisfotograaf Theo Hendriks

De dag begon al vroeg met alle voorbereidingen.
De tentoonstelling werd geïnstalleerd, de doorlopende foto- en video-voorstellingen werden gestart en de zaal werd feestelijk ingericht.
Tegen elf uur stroomden de muzikanten binnen: leden en oud-leden.
Tot één uur was er een generale repetitie, waarbij de puntjes op de i werden gezet.
Daarna genoot ieder van een gezamenlijke lunch.
De overige reünisten, die niet meespeelden, druppelden vanaf half drie langzamerhand binnen.
In de middag was er volop gelegenheid om elkaar de hand te schudden en herinneringen op te halen.
Speciale gasten deze dag waren erelid en oud-dirigent Theo Mellema en zijn echtgenote Aagje, zie middelste foto boven.
De pubquiz, met vragen over Wilhelmina, werd gewonnen door Gerrit Wouters.
Aan het einde van de middag vond het diner plaats, voorbereid door Esther Göppel en haar keukenhulpen: Lasagne Bolognese / Pasta met tomaat, spinazie en kaas. Heerlijk!

De gasten voor het concert komen binnen. Cecile Zijlman en Wilfred van de Kolk bemanden het stalletje met Wilhelmina-wijn.

Om half acht begon het concert. De nummers werden soms hilarisch aangekondigd door spreekstalmeester Kevin, die ook zijn vader had meegebracht (tevens lid van Unisono).

Volgorde muzikaal programma:
1. St. Florian Choral
2. Wilhelmina
3. New Baroque Suite: deel 2
4. Brabant Fantasie
5. Oregon
– pauze –
6. Gammatique
7. Buglers Holiday
8. Glenn meets Wolfgang
9. Pavane in Blue
10. Sandpaper Ballet
11. Typewriter
12. The Beatles in Concert

Naast bloemen voor het nieuwe erelid Roel Dekens waren er ook boeketten voor dirigent Roger Cobben, spreekstalmeester Kevin, organisatoren van de dag Astrid Frehen en Esther Göppel. Huisfotograaf Theo Hendriks kreeg een fles Wilhelmina wijn (volgende keer bier, hij blijkt geen wijn te drinken :).
Na afloop kon er ruim nageborreld worden.

De volgende 19 oud-leden deden mee.
Duco van den Akker, Anne-Marije Andringa, Mieke Borremans, Gideon van den Brink, Martien van den Broek, Marinus Christ, Raven Christ, Roger Frehen, Dick Goedhart, Rob Kolkman, René Koster, Maarten Mulders, Dion Papen, Bart Platje, Albert Pomp, Bert Stek, Jan Wouters, Paul Yntema en Wil van der Zanden.
Wellicht dat enkelen van hen meespelen bij het geplande Galaconcert in november 2024.