Eindhoven Klinkt

Op zondag 2 juni 2024 gingen alle elf bij de Bond van Eindhovense Muziekgezelschappen (BEM)  aangesloten orkesten op in één groot orkest. Ons fanfareorkest was natuurijk ook van de partij. Er hebben 100-150 muzikanten deelgenomen. Jaap van Wershoven, dirigent van Stratums Muziekkorps St. Cecilia, heeft die middag het orkest door repetitie en concert geleidt.

De deelnemers namen om 14:00 uur hun positie in, zodat direct begonnen kon worden met de repetitie van de zes nummers die later die middag werden uitgevoerd: twee instrumentale nummers, waaronder een marsje, en vervolgens vier nummers die werden uitgevoerd met gastspeler Björn van der Doelen.

De in 1976 geboren Björn van der Doelen is tegenwoordig een Nederlandse singer-songwriter. Vooraleer hij zijn muzikale carrière startte was hij, van 1994 tot 2006, profvoetballer. Hij kwam tijdens zijn voetballoopbaan uit voor PSV, Standard Luik, FC Twente en N.E.C.. Nadat hij zijn profcarrière beëindigde ging hij zich focussen op muziek en werd hij frontman van de groep Allez Soldaat. Sinds 2016 speelt hij onder de naam Björn van der Doelen en de Huursoldaten. Naast zijn muzikantencarrière is Van der Doelen bekend als acteur en radiomaker. Zie de youtube opname van één van de nummers die met hem werd gespeeld.

Er werd  gerepeteerd tot 16:00 uur.

Na een half uurtje pauzeren begon om 16:30 uur het optreden. Er werd veel ruchtbaarheid gegeven aan dit evenement, en de organisatoren en deelnemers hoopten daarmee het nodige publiek te interesseren voor dit concert.

Bent u n.a.v. dit evenement of dit initiatief geïnteresseerd om mee te spelen in ons fanfareorkest? Neem dan contact met ons op door een mail te sturen naar secretariaat@fanfareorkestwilhelminaeindhoven.nl.