Eindhoven Klinkt

Op zondag 2 juni gaan alle elf bij de Bond van Eindhovense Muziekgezelschappen (BEM)  aangesloten orkesten op in één groot orkest. Ons fanfareorkest is natuurijk ook van de partij. Er wordt verwacht minimaal tweehonderdvijftig muzikanten bijeen te krijgen. Jaap van Wershoven, dirigent van Stratums Muziekkorps St. Cecilia, zal die middag het orkest door repetitie en concert leiden.

De deelnemers nemen om 14:00 uur hun positie in, zodat direct begonnen kan worden met de repetitie van de zes nummers die later die middag worden uitgevoerd: twee instrumentale nummers, waaronder een marsje, en vervolgens vier nummers die worden uitgevoerd met gastspeler Björn van der Doelen.

De in 1976 geboren Björn van der Doelen is tegenwoordig een Nederlandse singer-songwriter. Vooraleer hij zijn muzikale carrière startte was hij, van 1994 tot 2006, profvoetballer. Hij kwam tijdens zijn voetballoopbaan uit voor PSV, Standard Luik, FC Twente en N.E.C.. Nadat hij zijn profcarrière beëindigde ging hij zich focussen op muziek en werd hij frontman van de groep Allez Soldaat. Sinds 2016 speelt hij onder de naam Björn van der Doelen en de Huursoldaten. Naast zijn muzikantencarrière is Van der Doelen bekend als acteur en radiomaker. Zie de youtube opname van één van de nummers die we met hem gaan spelen.

Er wordt  gerepeteerd tot 16:00 uur. Het zal niet iedereen gegeven zijn om in twee uurtjes zes nieuwe nummers onder de knie te krijgen. Om die reden heeft de organisatie voor elk instrument van elk uit te voeren nummer twee arrangementen beschikbaar gesteld: een simpeler arrangement en een wat complexere variant voor diegene die dat aankan.

Na een half uurtje pauzeren begint om 16:30 uur het optreden. Er wordt veel ruchtbaarheid gegeven aan dit evenement, en de organisatoren en deelnemers  hopen daarmee het nodige publiek te interesseren voor dit concert.

Bent u n.a.v. dit evenement of dit initiatief geïnteresseerd om mee te spelen in ons fanfareorkest? Wellicht wilt u ook meespelen met Eindhoven Klinkt? Dan kunnen we de muziek bezorgen zodat u thuis alvast kunt oefenen..
Neem dan contact met ons op door een mail te sturen naar secretariaat@fanfareorkestwilhelminaeindhoven.nl.