In 2024 bestaan we 100 jaar en in de aanloop daarnaartoe hebben we een grote droom en dat is weer met een volwaardige bezetting op het podium zitten. Voor een fanfare is dat ergens tussen de 40 en 50 muzikanten. Met onze huidige bezetting van 30 leden dus nog een weg te gaan, maar we hebben daarvoor een fantastisch plan waarover in de volgende nieuwsbrief meer.

Een klein tipje van de sluier is het “Nij Talent” orkest. Een initiatief wat is over komen waaien uit Friesland maar wij spreken het uit op z’n Brabants. Zo’n project verloopt ook op diverse plaatsen in het land succesvol. We gaan dit project doen in het voorjaar van 2023. We gaan een geheel nieuw orkest te vormen met mensen die wellicht nog nooit een instrument hebben gespeeld. In 10 weken tijd maken we van deze deelnemers muzikanten. We geven aan het slot zelfs een heus concert(je). Daarna gaat dit orkest natuurlijk door, dat is de ambitie, waarbij de muzikale uitdaging en het niveau stijgt en muzikanten ook mee gaan spelen met het fanfareorkest. Op deze manier gaan we onze droom realiseren. U kunt ons steunen als “Vriend(in) van FWE” met uw financiële bijdrage maar liever nog met uw netwerk. Als u mensen kent in uw omgeving die ooit een muziekinstrument, al is het blokfluit, hebben gespeeld vertel ze over ons. Wij staan open voor elke muzikant of hij/zij die dat wil worden.