Nei Talent Orkest

Najaar 2023: vol!

Het succes van dit project heeft ons enorm verrast. We hadden na 3 weken al meer dan 30 aanmeldingen. Helaas hebben we dus nogal wat mensen (voorlopig) moeten teleurstellen.

Op zondag 21 mei was het fantastische slot concert op de Wim van Doorne Kiosk in het Stadwandelpark in Eindhoven.

Het goede nieuws is dat we hebben besloten voor een tweede groep te gaan en die start direct na de zomer. AANMELDEN IS NIET MEER MOGELIJK.

Heb je dus altijd al een blaas- of slagwerkinstrument willen leren bespelen? Of lijkt samen muziek maken je geweldig? Dan is dit mogelijk je kans!

Om mee te kunnen doen hoef je geen muzikale ervaring te hebben of noten te kunnen lezen. De repetities duren twee uur en die vliegen voorbij! Natuurlijk is er een pauze en belangrijk: het plezier staat voorop. De repetitieperiode wordt afgesloten met een feestelijk concert.

Het Nei Talent Orkest voorjaar 2023 kon rekenen op een aantal subsidies en ook hebben wij onze spaarrekening geleegd en daardoor konden we de prijs voor deelname zeer laag houden.  Voor een eerste impressie: klik hier.

We zijn in het najaar met een nieuwe groep gestart en dit is tegen kostprijs. Reken dan op een bedrag van 200 Euro voor deelname, waaruit de huur van het instrument, de zaalhuur, de dirigent(e) en de muziekmappen worden betaald.

AANMELDEN IS NIET MEER MOGELIJK.

Dit is waarschijnlijk de tweede en laatste keer dat Wilhelmina een Nei Talent Orkest organiseert.

Dirigent Nei Talent orkest voorjaar 2023

Hans Broes was de dirigent van onze eerste editie. Van de deelnemers van onze eerste groep kreeg hij een waardering van 9,2 !
Hij is werkzaam als docent groot en klein koper bij muziekschool  Art4U in de vestigingen Bergeijk en Veldhoven en hij is ook dirigent bij Harmonie Sint Lucia in Mierlo.

Zijn visie op dirigeren:
Ik probeer er altijd naar te streven dat muzikanten een aangename ervaring opdoen tijdens de repetities en concerten waarbij ze toch ook altijd wat bijleren, zonder dat dat laatste vaak wordt opgemerkt. Natuurlijk moet er vooruitgang zijn, zeker naar aanloop van een uitvoering, maar de boog mag niet altijd even gespannen staan.
Een muzikant die zich goed in zijn vel voelt gaat beter presteren, ook al moet je soms het gas wat verder induwen als dirigent, je moet altijd de balans blijven zoeken tussen plezier en inspanning.
Wat je als dirigent uitstraalt krijg je meestal ook terug!”

Nei Talent Eindhoven Groep 2 isvan start gegaan op dinsdag 29 augustus met een kennismaking en een eerste repetitie op dinsdag 5 september 2023 in zaal 3 van repetitielocatie ’t Trefpunt.  Zie link voor een eerste impressie.

Voor een volledige agenda: zie https://fanfareorkestwilhelminaeindhoven.nl/informatie-leden/

Dirigent Nei Talent orkest najaar 2023

Raven Christ is de dirigente van onze tweede editie.

Zij studeerde harmonie/fanfare directie aan de Hogeschool voor de Kunsten Utrecht. Sindsdien heeft ze tal van verschillende orkesten, ensembles en koren gedirigeerd, ook in de 15 jaar dat ze op Kreta woonde en werkte. Naast de muziek is ze ook graag in boeken en de natuur te vinden.

Voor vragen en informatie

Ben ter Horst, telefoon 06 81342102 of email bestuur@fanfareorkestwilhelminaeindhoven.nl